Etiket arşivi: güncel

Devlet Destekli Evlilik Kredisi Başvurusu

Hükümetin sosyal yaşama destek sağlama adına birçok toplumsal hizmeti bulunmaktadır. Her bakanlığın kendi hizmet bölgesine göre ortaya koymuş olduğu bu hizmetler devlet eliyle yapıldığından dolayı birçok ihtiyacı karşılamaktadır. Devlet eliyle yapılan sosyal hizmetlere bakıldığında genç nüfusun yetişmesine yönelik eğitim, sosyal yaşam ve gelecekleri yönündeki planlar bazı alınmaktadır. Verilen bu hizmetler ile alakalı olarak Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gençlerimiz için devlet destekli evlilik kredisinin mimarı olarak ön plana çıkmıştır.

10.000 TL Evlilik Desteği Şartları

Maliye ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının da büyük katkıları ile hayata geçirilen bu proje sayesinde 18 ile 24 yaş aralığında bulunan gençlerimize 10.000 TL’lik kredi desteği verilmektedir.

Yapılan bu düzenleme ile birlikte bundan böyle gençlerimiz evlenirken zorlanmalarına gerek kalmayacaktır. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının belirlemiş olduğu şartları sağlayan ve Türk Ceza Kanununda belirtilen ağır suçlar kapsamındaki cezaları siciline işletmeyen her bir gencimiz faydalanabilecektir. Devlet destekli evlilik kredisi 10.000 TL ile sınırlandırılmış olup ödeme noktasında 4 yıllık bir süreyi kapsamaktadır. Geri ödeme süresinden öncesinde de bakanlık tarafından 1 yıl geri ödemesiz olup toplamda 5 yıllık bir geri ödeme süresi belirlenmiştir. Ertelemeli süre eğer evlenen gençlerimizin ilk yıl çocuklarının olması ile birlikte 1 yıl daha ötelenerek, 2 yıl geri ödemesiz 4 yıl içerisinde bitirilmesi isteniyor. Ayrıca bu uygulama devlet yurtlarında kalan, yetim ve öksüz gençlerimiz içinde geçerlidir.

Evlilik Kredisi

Evilik kredisi alma şartları, evlilik kredisi nasıl alınır, 2018 evlilik kredisi başvurusu, evlilik kredisi veren bankalar ile alakalı bilgilere ulaşmak için yazımızın devamını okuyabilirsiniz.

Vatandaşlarımızın sosyal yaşam standartlarını daha iyi hale getirebilmek için devlet eliyle birçok imkan sunulmaktadır. Bakanlıklar bünyesinde yapılan çalışmalar doğrultusunda birçok yenilik ortaya konulmaktadır. Son yıllarda sosyal yaşam standartlarını düzenleme adına Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca devlet destekli evlilik kredisi ortaya atılmıştır. Buna göre bakanlığın belirlemiş olduğu şartlar dahilinde evlenmeyi düşünün gençlerimize maddi destek sağlaması adına faizsiz evlilik kredisi verilmektedir.
Düğün Kredisi Veren Bankalar

Evlilik kredisi veren bankalar aşağıda sıralanmıştır.

  • Ziraat Bankası
  • Vakıfbank
  • Halkbank
  • Yapıkredi Bankası
  • Vakıfbank
  • Türkiye Ekonomi Bankası (TEB)
  • Şekerbank
  • QNB Finansbank
  • Odeabank
  • Denizbank

Devlet destekli evlilik kredisi nasıl alınır?

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından belirlenen aşağıdaki şartlar dahilinde devlet destekli faizsiz evlilik kredisi verilmektedir. Buna göre;

  • Evlenecek olan çiftlerimiz 18-24 yaş arasında olmalı.
  • Türk Ceza Kanununda yer alan ağır suçlardan herhangi biri ile cezalandırılmamış olmak.
  • Maddi imkansızlıklar nedeniyle evlenemeyecek durumda olmak.

Tüm bu kriterleri sağlamış olan bay bayan her Türk vatandaşı devlet destekli faizsiz evlilik kredisinde faydalanabilmektedir. Bakanlığın belirlemiş olduğu şartları sağlayan her vatandaşımıza faizsiz 1 yıl geri ödemeksizin 10.000 TL evlilik kredisi devletimiz tarafından verilecektir. Kredinin toplamda geri ödeme süresi 4 yıl ile sınırlandırılmış olup verilecek olan kredi kamu bankası aracılığı ile vatandaşlara ulaştırılacaktır. Ayrıca evlenip ilk yıl çocuk sahibi olan ailelerin evlilik kredisi 1 yıl ötelenebilecektir.

Evlilik Kredisi Başvurusu

Devlet destekli evlilik kredisi nasıl alınır ile ilgili olarak bilinmesi gereken bir diğer detay ise, üniversite mezunu olan vatandaşlarımız için yaş aralığı 26 yaşına kadar uzatılmıştır. Evlenecek olan çiftlerimizden herhangi biri yetim veya devlet yurtlarında kalmış ise, kredinin geri ödemesi yine bakanlık tarafından en az 2 yıl olarak ötelenmek şartıyla 4 yılda geri ödenmesi istenecektir.

Evlilik kredisi bankalar aracılığı ile verileceği için evlenmeyi düşünen çiftlerimiz başvuru için bankaların şubelerini kullanmaları gerekecektir. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı önderliğinde Maliye ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının da destekleri ile vatandaşlarımızın sosyal yaşam standartlarının arttırılması devletimiz eliyle planlanmıştır.

Çeyiz hesabı ve devlet katkısı mevzuatı

EK MADDE 2- (1) 27 yaşını doldurmamış olan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının ve 29/05/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu kapsamında Mavi Kart sahiplerinin 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Kanuna tabi bankalarda gönüllü katılıma dayalı Türk Lirası cinsinden açılacak çeyiz hesaplarına Devlet katkısı ödenir.

(2) Çeyiz hesaplarına yapılacak Devlet katkısı, kişilerin sadece ilk evliliklerinde ve tek seferde ödenmek üzere, hesaba yatırılan tutarların, asgari süre kalınması şartıyla düzenli ödeme planına ve/veya hak ediş sürelerine göre farklılaşan oran ve tutarda ve azami 5.000 Türk Lirasını geçmeyecek miktarda ödenir. Azami tutar her yıl yeniden değerleme oranı kadar artırılır. Azami tutarı üç katına kadar artırmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.

(3) Çeyiz hesaplarına ödenecek Devlet katkısı, Bakanlık bütçesine bu amaçla konulan ödenekten, karşılanır. Devlet katkısı, hesabın bulunduğu banka aracılığıyla ödenir. Hak sahipliğinin tespitinden ve aktarılacak devlet katkısının doğru ve tam hesaplanmasından hesabın bulunduğu banka sorumludur. Haksız olarak yapıldığı tespit edilen Devlet katkısının ödendiği tarihten tahsil edildiği tarihe kadar geçen süreye 21/07/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammı oranında hesaplanacak faiz ile birlikte 1 ay içinde ödenmesi gerektiği Bakanlık tarafından bir yazı ile bankaya bildirilir. Bu süre içinde ödeme yapılmaması halinde bu alacaklar, vergi dairesince anılan Kanun hükümlerine göre, ilgili bankalardan takip ve tahsil edilir.

(4) Bankalar nezdinde çeyiz hesabı açılmasına, çeyiz hesabı sözleşmesi düzenlenmesine, hesaba yapılacak ödemelere ve türlerine, hak ediş sürelerine, Devlet katkısı oranlarına, çeyiz hesabına yapılacak Devlet katkısı ödemelerine, ikinci fıkrada belirlenen azami tutarı hak ediş sürelerine göre azaltmaya ve hesapların denetimi ile bu maddenin uygulanmasına yönelik diğer hususlara ilişkin usul ve esaslar Hazine Müsteşarlığının bağlı bulunduğu Bakanın teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca belirlenir.”

Vakıfbank, Halkbank veya Ziraat Bankası çeyiz hesabı açarak devlet destekli çeyiz parasına başvurusu yapabilir devlet desteği evlilik kredisi alabilirsiniz.

ÇEYİZ HESABI VE DEVLET KATKISINA DAİR YÖNETMELİK

Amaç ve kapsam

MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Türk vatandaşı olan veya 29/5/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamına giren kişilerin çeyiz hesabı ödeme planlarına, Devlet katkısına ilişkin hak ediş sürelerinin tespitine ve birikim yapılan süreler ile ödeme planlarına göre Devlet katkısı oranının ve azami tutarın farklılaştırılmasına, hesapların denetimine ve uygulamaya yönelik diğer hususlara ilişkin usul ve esasları belirlemektir.

Dayanak

MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, 3/6/2011 tarihli ve 633 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 2 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3- (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

a) Bakanlık: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığını,

b) Banka: 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununa tabi mevduat ve katılım bankalarını,

c) Birikim: Çeyiz hesabında biriken ödemeler ile getirilerin toplamını,

ç) Çeyiz hesabı: Bankaların yurtiçi şubelerinde Türk Lirası cinsinden mevduat hesabı veya katılım fonu olarak bu Yönetmelik kapsamında açılan hesabı,

d) Devlet katkısı: 633 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 2 nci maddesine göre Bakanlık bütçesinden bu amaçla konulan ödenekten karşılanan ve hak sahiplerine hesabın bulunduğu banka aracılığıyla defaten ödenen tutarı,

e) Dönem: Çeyiz hesabının açıldığı tarihi takip eden oniki aylık sürelerin her birini,

f) Düzenli ödeme: Sözleşme ile belirlenen ödeme planına göre aylık veya üç aylık olarak yapılan ödemeleri,

g) Hak sahibi: Devlet katkısı ödemesine hak kazanmak için gerekli şartları sağlayan gerçek kişiyi,

ğ) Katılımcı: Çeyiz hesabı sözleşmesine göre adına bankada hesap açılan gerçek kişiyi,

h) Sözleşme: Banka nezdinde çeyiz hesabı açılmasına yönelik olarak banka ile katılımcı arasında yapılan çeyiz hesabı sözleşmesini, ifade eder.

Çeyiz hesabının açılması ve işletilmesine ilişkin genel esaslar

MADDE 4- (1) Türk vatandaşları veya 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamına giren kişiler bankalarda çeyiz hesabı açabilirler.

(2) Çeyiz hesabı, bankaların yurtiçi şubelerinde Türk Lirası cinsinden mevduat hesabı veya katılım fonu olarak açılabilir. Çeyiz hesabı ortak hesap olarak açılamaz.

(3) Katılımcı, çeyiz hesabının açılış tarihinde, bir defaya mahsus olmak üzere, hesabına 5 inci maddede belirtilen üst sınırı aşan bir tutar yatırabilir. Bu tutar 15.000 Türk Lirasını geçemez.

(4) Çeyiz hesabı açılışında katılımcı ile banka arasında sözleşme ve gerektiğinde ürün işleyiş detaylarını içeren müşteri talimatı düzenlenir.

(5) Katılımcı birden fazla çeyiz hesabı açamaz. Çeyiz hesabı bankalar arasında taşınamaz.

(6) 18 yaşından küçükler adına veli veya vasisi tarafından çeyiz hesabı açılabilir.

Çeyiz hesabına ilişkin ödeme planı

MADDE 5- (1) Çeyiz hesabına ilişkin ödemeler düzenli ödeme şeklinde yapılır.

(2) Düzenli aylık ödemelere ilişkin alt sınır 100 Türk Lirası, üst sınır 1.000 Türk Lirasıdır. Ödemelerin üç aylık ödeme planına göre yapılması durumunda aylık alt ve üst sınırların üç katı geçerlidir. Düzenli ödemeler, alt ve üst sınırlar dâhilinde kalınmak kaydıyla, farklı tutarlarda yapılabilir. Katılımcılar ilgili ay veya üç aylık dönem içerisinde toplamda üst sınırı geçmeyecek şekilde birden fazla ödeme yapabilir. Sözleşme dâhilinde yapılan ödemeler toplamı alt sınıra ulaştığı veya alt sınırı geçtiği durumda katılımcı ilgili ay veya üç aylık dönem için düzenli ödemesini tamamlamış sayılır.

(3) Düzenli ödemeler ilgili ayın veya üç aylık dönemin ilk işgünü ile son işgünü arasında yapılabilir.

(4) Katılımcı aylık ödeme planını seçmesi halinde bir dönem içerisinde üç defadan fazla düzenli ödemeyi aksatamaz.

(5) Katılımcı üç aylık ödeme planını seçmesi halinde bir dönem içerisinde bir defadan fazla düzenli ödemeyi aksatamaz.

(6) Bir dönem içerisinde çeyiz hesabından en fazla iki defa çekim hakkı tanınır. Çekim hakkının kullanılması halinde çeyiz hesabında kalan bakiyenin, çeyiz hesabının açılış tarihinden itibaren yatırılması gereken asgari tutarlar toplamından az olmaması gerekir.

(7) Dördüncü, beşinci ve altıncı fıkralarda belirlenen şartlardan herhangi birinin ihlali durumunda hesap, çeyiz hesabı statüsünden çıkartılır ve hesaba Devlet katkısı ödenmez.

Devlet katkısına ilişkin esaslar

MADDE 6- (1) Katılımcının Devlet katkısına hak kazanması için;

a) Evlilik tarihinden önce asgari üç yıl boyunca hesaba düzenli ödeme yapması,

b) 27 yaşını doldurmadan ilk evliliğini yapması,

c) 5 inci maddenin dördüncü, beşinci ve altıncı fıkralarında belirtilen şartlardan herhangi birini ihlal etmemesi, gerekir.

(2) Devlet katkısının hesaplanmasında, evlilik tarihindeki birikim esas alınır. Devlet katkısı ödemesi evlilik tarihindeki birikim tutarının yüzde 20’sini ve azami 5.000 Türk Lirasını geçemez.

(3) Devlet katkısı katılımcı tarafından çeyiz hesabına yapılan düzenli ödeme sürelerine göre aşağıdaki şekilde hesaplanır.

a) Devlet katkısı, düzenli ödeme süresi 36 ila 47 ay olanlar için, hesaptaki birikim tutarının yüzde 10’udur. Ancak, ödenecek tutar 4.000 Türk Lirasını geçemez.

b) Devlet katkısı, düzenli ödeme süresi 48 ila 59 ay olanlar için, hesaptaki birikim tutarının yüzde 15’idir. Ancak, ödenecek tutar 4.500 Türk Lirasını geçemez.

c) Devlet katkısı, düzenli ödeme süresi 60 ay ve üzeri olanlar için, hesaptaki birikim tutarının yüzde 20’sidir. Ancak, ödenecek tutar 5.000 Türk Lirasını geçemez.

Devlet katkısı ödemesi

MADDE 7- (1) Devlet katkısı, Bakanlık bütçesine bu amaçla konulan ödenekten karşılanır ve hak sahibine çeyiz hesabının bulunduğu banka aracılığıyla ödenir.

(2) Katılımcı, evlilik tarihinden itibaren altı ay içerisinde uluslararası aile cüzdanı ve ilk evliliği olduğuna dair 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 44 üncü maddesi gereğince ilçe nüfus müdürlüklerinden alacağı belge ile çeyiz hesabının bulunduğu bankaya müracaat eder.

(3) Banka ay içerisinde yapılan Devlet katkısı ödeme başvurularını kontrol eder ve takip eden ayın ilk on işgünü içerisinde Bakanlık tarafından hazırlanan form çerçevesinde tek liste halinde Bakanlığa iletir. Bakanlık söz konusu bilgileri bankalardan elektronik ortamda da istemeye yetkilidir.

(4) Bakanlık, bankalar tarafından gönderilen belgelerin ulaşmasını takip eden on işgünü içerisinde, ilgili bilgi ve belgeleri kontrol eder ve Devlet katkısının çeyiz hesabının bulunduğu bankaya aktarılmasını sağlar. Bakanlıkça yapılacak ödemelerde çeyiz hesabının bulunduğu bankanın kayıtları ve Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından sağlanan bilgiler esas alınır.

(5) Banka, Devlet katkısını en geç Bakanlıkça aktarılmasını takip eden işgünü kendi nezdindeki hak sahibinin çeyiz hesabına aktarır veya hak sahibinin kullanımına hazır hale getirir.

(6) Katılımcılara sadece tek çeyiz hesabı için Devlet katkısı ödenir. Birden fazla çeyiz hesabı açılması durumunda hesaplar birleştirilemez ve katılımcının Devlet katkısı için başvurduğu ilk hesaba Devlet katkısı ödenir.

(7) Hak sahipliğinin tespitinden ve aktarılacak Devlet katkısının doğru ve tam hesaplanmasından çeyiz hesabının bulunduğu banka sorumludur. Banka hak sahipliğinin tespitinde, hak sahibi tarafından verilen ilk evliliği olduğuna dair belge ile kendi nezdindeki bilgileri kullanır.

Çeyiz hesabı sözleşmesinde bulunması gereken unsurlar

MADDE 8- (1) Katılımcı ile banka arasında imzalanacak çeyiz hesabı sözleşmesinde, diğer hususların yanı sıra;

a) Çeyiz hesabına ilişkin bilgilerin Bakanlık ile paylaşılmasına izin verildiğine dair yazılı onaya,

b) Katılımcının başka bir çeyiz hesabı bulunmadığına dair beyannamesine,

c) Kimlik Paylaşımı Sistemi üzerinden bilgi paylaşımı için muvafakatnameye,

ç) Evlilik tarihi itibarıyla Devlet katkısına esas olacak birikim tutarının hesaplanma usul ve esaslarına, yer verilir.

(2) Devlet katkısı ödemesi yapıldıktan sonra hesap, çeyiz hesabı statüsünden çıkartılır.

(3) Ödeme planı aylık veya üç aylık olarak çeyiz hesabı sözleşmesinde belirlenir. Ödeme planı katılımcının talebi üzerine dönem başlarında yeniden tespit edilebilir.

Raporlama ve sorumluluk

MADDE 9- (1) Bankalar çeyiz hesabına ilişkin bilgi ve belgeleri Bakanlık tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde Bakanlığa iletir.

(2) Bakanlık, Devlet katkısı ile ilgili ve sınırlı olmak kaydıyla bankalardan her türlü bilgi ve belgeyi, gerek yazılı gerekse elektronik ortamda istemeye yetkilidir.

(3) 7 nci maddenin üçüncü fıkrasında yer alan sürelere uyulmamasından ve Bakanlığın talebi üzerine süresinde yapılmayan bildirimlerden kaynaklanan hak kayıplarından ve doğan zararlardan banka sorumludur.

(4) Haksız olarak yapıldığı tespit edilen Devlet katkısının ödendiği tarihten tahsil edildiği tarihe kadar geçen süreye 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammı oranında hesaplanacak faiz ile birlikte bir ay içinde ödenmesi gerektiği Bakanlık tarafından bir yazı ile bankaya bildirilir. Bu süre içinde ödeme yapılmaması hâlinde bu alacaklar, vergi dairesince anılan Kanun hükümlerine göre, ilgili bankalardan takip ve tahsil edilir.

Denetim

MADDE 10- (1) Çeyiz hesaplarının denetimi, bilgi sistemleri dahil, Hazine Kontrolörleri Kurulu tarafından yapılır. Bakanlık, bankalar ve ilgili gerçek ve tüzel kişiler, çeyiz hesapları ile ilgili her türlü bilgi ve belgeyi, istenen şekilde, gizli dahi olsa, Hazine Kontrolörleri Kuruluna vermekle yükümlüdür.

(2) Hazine Müsteşarlığı, denetime ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.

Diğer hükümler

MADDE 11- (1) Hak sahibinin Devlet katkısına hak kazanmış olması koşuluyla, hak ettiği Devlet katkısının tamamı ile çeyiz hesabındaki birikim miktarının Devlet katkısı için başvuru tarihinde geçerli olan bir yıllık asgari net ücrete karşılık gelen tutarı, nafaka borçları hariç olmak üzere haczedilemez, rehnedilemez, iflas masasına dâhil edilemez. Hak sahibinin Devlet katkısını alabilmek amacıyla yapacağı başvuru tarihinden sonra ilgili bankaya tebliğ edilen haciz, rehin ve iflas talebine karşılık gelen tutarın ödenmesi, Devlet katkısına hak kazanılıp kazanılmadığı hususu açıklık kazanana kadar bekletilir.

(2) Bu Yönetmelik kapsamındaki tutarlar, her yıl bir önceki yıla ilişkin olarak 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranı kadar artırılır.

(3) Bankaların çeyiz hesabına ilişkin reklam, ilan ve benzeri duyurularında çeyiz hesabı ifadesini kullanmaları zorunludur. Bankalar bu ifadeye eklemeler yapabilirler.

(4) Bu Yönetmelikte yer alan hususlara ilişkin duyulan tereddütleri ve uygulamaya ilişkin diğer sorunları gidermeye ilgili kamu kurumlarının görüşlerini almak kaydıyla Bakanlık yetkilidir.


Çeyiz Hesabı Açan Bankalar

  • Kamu Mevduat Bankaları ;

Vakıfbank, Ziraat Bankası, Halkbank.

  • Özel Mevduat Bankaları;

Denizbank, Türk Ekonomi Bankası, Akbank, Şekerbank, Türkiye Garanti Bankası, Türkiye İş Bankası, Yapı ve Kredi Bankası, Turkısh Bank, Fibabanka, Anadolubank…
Kamu Katılım Bankası; Ziraat Bankası..

  • Özel Katılım Bankaları;

Albaraka Türk Katılım Bankası, Kuveyt Türk Katılım Bankası, Türkiye Finans Katılım Bankası, Türkiye İş Bankası, Yapı Ve Kredi Bankası, Turkısh Bank, Fibabanka, Anadolubank…

Ev Hanımlarına Faizsiz 15 Bin TL Kredi

Devletten ev hanımlarına kendi işini kurabilmeleri için 15 bin liraya kadar faizsiz ve uzun vadeli kredi imkânı veriliyor. Ev hanımlarına devlet desteği bitmiyor, ürettikleri ürünleri satan kadınlardan vergi alınmıyor.

Ev Hanımlarına Emeklilik İmkanı

İşyeri açmadan perakende ticaret yapan ev hanımları, vergiden muaf esnaf sayılıyor. Kendi ürettikleri ürünleri satan kadınlar vergi dairelerine başvuru yapıp esnaf muafiyet belgesi alabiliyor. Evde küçük işler yapı para kazanan kadınlar aslında birer esnaf, çünkü onlar ürettikleriyle ekonomiye katkı sağlıyor. Esnaf muafiyet belgesi alan ev kadınları sigortalıda olabiliyor. Sosyal Güvenlik Kurumuna başvuran ev hanımları 24 gün prim ödeyip 30 gün üzerinden sigortalı sayılıyor. Böylece ev hanımına emeklilik imkânı da doğuyor.

Ev Kadınlarına Devletten İş Kurma Kredisi Desteği

Aile Bütçesine katkı sağlamak isteyen ev kadınlarına devletten kredi desteği. 15 Bin liraya kadar çıkan kredinin vadesi ilk iki sene geri ödemesiz olmak üzere 8 seneye kadar çıkabiliyor.

Ev hanımlarına kendi işini kurabilmeleri için 15 bin liraya kadar faizsiz ve uzun vadeli kredi imkânı veriliyor. Bu yollar birçok ev kadını hem hayalini kurduğu işyerini açabiliyor hem de aile bütçesine katkı sağlıyor. Bu krediler kaymakamlıklardaki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarınca yoksul ailelere sağlanıyor. Destek hibe değil. Geri ödemesi bulunuyor.

En büyük avantajı faizsiz olması ve uzun vade süresi. Yapılan araştırmalar neticesinde maddi durumu kötü, girişimci aileler bu desteklerden faydalanabiliyor. Destek vakıfların bütçeleri doğrultusunda oluyor. Yapılacak işle ilgili hazırlıklar yapıldıktan sonra projeyle ikamet edilen adrese en yakın vakfa gidilerek başvuru işlemi gerçekleştiriliyor. Projeyi vakıftaki mütevelli heyeti inceledikten sonra uygun görürse onay veriyor.

8 Yıl Vadeli Kredi Kullanma İmkânı

Devletin verdiği bu destek hibe niteliğinde değil, ger ödemeli bir kredi. Avantajı ise faizsiz olması. Bunun yanında 8 yıla kadar çıkan vade imkânı ise geri ödemelerin rahat yapılmasını sağlıyor. Yapılan araştırmalar sonunda ailenin maddi durumu yetersiz yani ekonomik yoksulluk söz konusuysa, girişimci ev kadınlarına destek sağlanıyor. Destek, vakıfların bütçeleri nispetinde oluyor.

300 Koyun Hibe Projesi Ayrıntıları

Tarım Gıda ve Hayvancılık Bakanlığının başlattığı 300 koyun projesiyle köye dönüş düşüncesi akıllarda yer etmeye başlarken, bir başka proje olan genç çiftçi çalışmasındaysa 2018 için hibe kredinin 50 bin TL olması gündemde.

300 Koyun + Asgari Ücret + Sigorta

Köye dönüşü cazip hale getirmek için; 300 koyun + asgari ücret + sigorta projesi büyük ses getirdi. Köyünde arazisi olan tapusunu ipotek ettirecek 300 koyun için.

Etine, kilosuna göre değişse de ortalama bir koyunun fiyatı 600 TL. Bu hesapla 300 koyunun maliyeti yaklaşık 180 bin TL yapıyor. Koyunlardan elde edilecek kuzular devlete satılabilecek.

İki Yılda Kara Geçmek Mümkün

Kuzunun canlı kilo fiyatı 15 ile 17 TL arasında. Yani 20 kiloluk bir kuzu 300 TL yapıyor. 300 kuzu devlete satıldığında 90 bin TL kazanmak mümkün. Yani kendi işinin patronu olanlar iki yılda kara geçebilir.

Koyun projesi gibi köye dönüşü hızlandıracak bir başka proje daha var, Genç Çiftçi Projesi. 2 yıldır o hibe kredi veriliyor. 30 bin TL olan genç çifti projesi hibe kredisi 50 bin TL olması gündemde.

Köye Dönecek Çiftçi Gence “Hibe Kredi”

Halihazırda 30 bin TL verilen genç çiftçi hibe kredisi 50 bin TL’ye çıktığında, genç çiftçi yedi baş dana daha fazla alabilecek. Küçükbaş hayvancılık için ise o rakam 40 fazla koyun. Kaz, hindi ve ördek içinse en az 400’er hayvan alımı yapması mümkün olacak.

Çalışanlar ve Öğrenciler Projenin Dışında

Geçtiğimiz yıllarda bakanlığa başvuru yapıp projeleri kabul edilmeyenler bu sene yeniden başvuru yapamayacaklar. Çalışanlar ve öğrencilerde projenin dışında. 41 yaşından büyük olmamakta zorunlu.

Üç Sene Aynı Adreste Ekim Yapılması Gerekiyor

Krediyi alan, tarım yapmak isteyen üç yıl boyunca aynı adreste ekim yapacak. Hayvancılık yapanlarsa üç sene boyunca hayvanlarını satamayacak. Yine üç yıl boyunca projeler Başbakanlıkça denetlenecek. Bir başka iş yapana ceza uygulanacak. Belli ki kredilerle, hibelerle köye dönüşü daha cazip hale getirmek için bakanlık her çabayı ortaya koyacak.

2018 Kıdem Tazminat Tavanı

Memur ve emeklilere yapılan zammın ardından kıdem tazminatı da zamlandı. Çalışma  hayatının en önemli ve hassas konularından birisi olan kıdem tazminatı memur maaşlarına yapılan zamla artıyor ve Bu gelişme ile en düşük maaş alan dahil herkesin kıdemine zam olacağı anlamına geliyor.

Kıdem Tazminatı 2018’de 5 Bin TL

Kıdem tazminatı, kıdem tazminatı tavanını aşamıyor. Bir işçinin alacağı kıdem tazminatı en yüksek dereceli devlet memuru olan Başbakanlık Müsteşarının bir yıllık emekli ikramiyesine göre belirleniyor. Bu rakamsa 2018 yılı için 5.001 TL olarak belirlendi.

İş kanuna göre işçinin işe başladığı tarihten hizmet akdinin devamı süresince geçen her tam yıl için işverence işçiye 30 günlük ücreti tutarında kıdem tazminatı ödeniyor. Örneğin son alınan ücret 2.500 TL ise on yıllık bir çalışma süresi için alınacak kıdem tazminatı 25 bin TL oluyor. Ayrıca işçinin kıdem tazminatını zamanında ödeyemeyen işveren gecikme için en yüksek faizle kıdem tazminatını ödemek zorunda. Eşi ölen kişilerde kıdem tazminatını alabiliyor.

Kıdem Tazminatını Kimler Alabilir?

Erkek işçi askerlik, kadın işçi evliliği nedeniyle (1 yıl içinde) işten ayrılırsa kıdemini alabilir. Emekli olmak için işten çıkanlar kıdem tazminatı alır. 8 Eylül 1999’dan önce işe girip de 15 yıl sigortalı olan ve en az 3600 günü tamamlayanlar ile 1999’dan sonra ilk defa işe başlayıp 25 yıl sigortalı olup 4500 gün prim ödeyenler istifa edince kıdem alır. Bunun için SGK’dan ‘Yaş dışında emeklilik şartlarını yerine getirmiştir’ yazısı alınmalı. Fazla mesai nedeniyle ayrılan işçi de kıdeme hak kazanır. Kıdemde zamanaşımı 10 yıl.

İhbar Tazminatına Dikkat

Yasaya göre; işveren işçisini işten çıkarmadan önce bunu işçisine bildirmek zorunda. Bunun da süreleri var. Çalışma süresi 6 aydan kısaysa 2 hafta, 6 ay ile bir buçuk yıl arasındaysa 4 hafta, bir buçuk yıl ile 3 yıl arasındaysa 6 hafta, üç yıldan fazla olursa 8 hafta önce haber vermek zorunda. Buna ihbar süresi deniyor. Haber vermeden işten atan tazminat öder. Ödemeler de işçinin çalıştığı yıla göre 8 hafta yani 1.5 aylık maaşa kadar çıkabiliyor. 10 gün çalışan bir işçi de ihbar tazminatına hak kazanır. İşçi de çıkmadan önce işverene önceden haber vermek zorunda. Haber vermeden ayrılan, işverene tazminat ödemek zorunda kalabilir.

2018’de Emekli Maaşı Ne Kadar Olacak?

Emekli maaşlarına yapılacak zamlar resmî gazetede yayınlandı. Buna göre 2018 yılı içerisinde emekli maaşlarına Ocak ayında yüzde 3.36, Temmuz ayında ise yüzde 4.02 zam yapılacak. Peki maaşlara yansıyacak olan bu zamlara göre emekli maaşları ne kadar artacak? Detaylar haberimizde.

2018’in başlamasına az bir zaman kala emekliler yapılacak olan maaş zamlarının ne kadar olacağını merak ediyordu. Sayıları yaklaşık 9 milyonu bulan emeklilerin merak ettiği soru yakın zamanda yayınlanan resmî gazetede açıklandı.

2018’de Emekli Maaşı Ne Kadar Olacak?

28 Ekim 2017 tarihli Resmî Gazetede yayınlanan 2018 yılı programında emekli maaşlarına yapılacak zam oranları açıklanmıştı. Ancak açıklanan oranlardan kısa bir süre sonra enflasyon oranı, maaşlara yapılacak olan zamları değiştirecek. Açıklanan enflasyon verilerine göre Ekim ayı için son 9 yılın rekoru kırıldı. Açıklanan yüzde 1.49 enflasyon oranı ile beraber Temmuz-Kasım enflasyonu toplamda yüzde 4.97 olarak değişti. Yasalara göre emekli maaşları son 6 aylık enflasyon oranlarına göre belirleniyor.

Enflasyon Verileri Zamları Değiştirdi

28 Ekim tarihinde Resmî Gazetede açıklanan 2018 programına göre SSK ve BAĞ-KUR emeklisi için zam oranları yüzde 4.02 olarak, memur emeklisi içinse enflasyon farkı binde 2 zam oranı yapılması planlanmıştı. Yeni gelen 2017 Temmuz-Kasım enflasyon verileri sonucuna göre SSK ve BAĞ-KUR emeklileri 2018 Ocak ayında yüzde 4.97 zam alacak.

Emekli Maaşlarının Ne Kadar Olacağı 3 Ocak’ta Kesinleşecek

SSK ve BAĞ-KUR emeklisi için yılbaşı zammı rakamları 3 Ocak’ta netleşecek. Düzenlemeye göre 2017 yılında 1.500 lira emekli maaşı alan SSK ve BAĞ-KUR emeklisi 2018’de Ocak’ta 1.550 liraya Temmuz ayından itibaren ise 1612 liraya çıkacak. Ayrıca emeklilere verilen ek ödemelerde her ay zamla beraber artış gösterecek.

Ek Ödeme Nedir?

Emeklilerin maaşlarına her ay ilave edilen ek ödeme (vergi iadesi) miktarı, memur emeklilerinde maaşın yüzde 4’ü; SSK ve Bağ-Kur emeklilerine ise maaşın yüzde 4’ü veya yüzde 5’i (900 liranın altı maaşlılarda) oranındadır. Örnek vermek gerekirse; hala net maaşı 2 bin lira olan emekli, aylık 80 lira da ek ödeme alıyor. Emeklinin eline aylık 2 bin 80 lira geçiyor. Yüzde 3.4 zamla Ocak’ta net maaş 2 bin liradan 2 bin 68 liraya çıkacak. Ek ödeme de 80 liradan 82,72 liraya yükselecek. Emeklinin eline geçen para (net maaş + ek ödeme) 2 bin 150 lira 72 kuruşa ulaşacak.

Anlaşma Sağlanırsa Dini Bayramlarda İkramiye Verilecek

Toplu sözleşme görüşmelerinde gündeme gelip karara bağlanmayan emeklilere ve memurlara dini bayramlarda ikramiye verilmesi konusu için yapılan görüşmeler sonrasında eğer anlaşma sağlanırsa yılda 2 kez birer maaş olmak üzere bayram ikramiyesi verilmesi sağlanacak.