Press ESC to close

Taksitli Kredi Kartı Alışverişi İptali Nasıl Yapılır

Taksitli Kredi Kartı Alışverişi İptali Nasıl Yapılır,Tüm kredi kartı işlemlerinizde, alışverişi yaptığınız gün içerisinde, mağazaya slibiniz, faturanız, kartınız ve aldığınız ürün ile ile başvurursanız, görevliler aynı gün içerisinde ödemeyi geri çevirebilir. Bu işleme iptal denir. Üzerinden gün geçen işlemler ise iade olarak tanımlanır ve bu işlemler, şirketlerin anlaşmalarına göre iki şekilde yapılır;

Kredi kartı taksitli alışveriş iptali nasıl oluyor?

Alışveriş iptalinizi aynı gün gerçekleştirirseniz, kartınıza hiç ödeme yansımaz. Fakat sonrasında yapacağınız işlemlerde, mağaza yetkilisi, sistemden iptal – iade bölümüne girer, ardından slip onay kodunuz ve tarihi girer ve slipte yazan tutar ile, pos cihazında yazan tutarı karşılaştırır. Herhangi bir sıkıntı yoksa, işlem onaylanır. İlk slip müşteriye ikinci slip iş yerine verilir. Eğer hesap kesim işleminiz gerçekleşti ise, ödemeler ekstranızda artı ve eksi olarak yer alır ve birbirlerini götürür.

Taksitli Kredi Kartı Alışverişi İptali Nasıl Yapılır

Taksitli Kredi Kartı Alışverişi İptali Nasıl Yapılır
Taksitli Kredi Kartı Alışverişi İptali Nasıl Yapılır

Bazı firmalar, özellikle küçük firmalar, geçmiş dönem kart taksitli alışveriş iptalini dilekçe yolu ile gerçekleştirir. Bir A4 kağıda, (kartın kullanıldığı pos cihazının bankasına) müdürlüğe bir dilekçe yazarlar. Dilekçede, işlemin yapıldığı tarih, alışveriş tarihi, kart sahibinin adı, slipte yazan onay kodu ve iade edilecek olan toplam tutar yazılır ve şirket yetkilisinin adı soyadı, imzası ve şirket kaşesi ve silibin kopyası da eklenerek fax çekilir. Bu tarz işlemler birkaç gün sürebilir. Yine, müşterinin hesap kesim tarihi geçti ise, o aya ait ödeme yapılır ve sonraki aylarda, aylık taksit tutarı ekstranın altında artı bakiye olarak gözükür, kredi kartındaki toplan bakiyeden düşer. İade işlemleri genel olarak 15 gün içerisinde tamamlanır. Bu yüzden ekstralarınızdan iadenizi takip etmeniz oldukça önemlidir. Bankadan ya da iş yerinden kaynaklı bir provizyon sorunu olduğu takdirde, mağazaya tekrar dönüş sağlamanız gerekir. Yazılan imzalı ve kaşeli dilekçenin bir kopyasını almayı ihmal etmemelisiniz.

Comments (1)

  • Mustafa Akgünsays:

    26 Temmuz 2016 at 12:03

    6 Taksitle aldığımız tatile gitmeden 4 taksitini ödedik. Tatili ve ödediğimiz parayı iptal ettirmek istiyoruz. Ancak ortada firma veya muhatap olacak kimse de kalmamış. Nereye nasıl başvurup paramızı nasıl alırız?, en azından kesilmeyen 2 taklidimizi kestirmeme imkanı var mı ?

Comments are closed.